✔ Fri frakt over 1499.- ✔ Lynrask levering ✔ Prisgaranti ✔ Hjemlevering kr 129
Du har ingen varer i handlekurven.
Meny

Ofte stilte spørsmål (FAQ)

Søk i spørsmål og svar her:





Bestilling og levering

Jeg har bestilt varer hos dere, men ikke mottatt en ordrebekreftelse.

Takk for at du bestilte hos oss, og beklager at du ikke har fått noen bekreftelse på e-post. Den kan med en feil ha havnet i søppelpost.
Gå til Min konto - Ordre for å finne oversikt over alle dine ordre. Dersom bestillingen din ikke ligger her, vennligst ta kontakt med oss, gjerne via chat på Facebook Messenger.

Jeg har mottatt en vare som er skadet under transporten. Hva gjør jeg nå?

Takk for at du bestilte hos oss, og beklager at du har mottatt en skadet vare. Slik skal det selvfølgelig ikke slik det skal være.

Postnord Skade:


Dersom skaden oppdages mens Postnord sjåfør er tilstede, sier du i fra til sjåføren som vil ta bilde av skaden og registrere skaden på sin håndterminal. Ta i tillegg kontakt med Postnord kundeservice for å melde i fra.
Dersom du oppdager skaden etter at sjåføren har reist, vennligst ta kontakt med Postnord kundeservice så raskt som mulig. Skade må registreres senest 4 timer etter levering.
Deretter tar du kontakt med oss på epost: post@mimmis.no for å avklare videre saksgang. Oppgi saksnummeret du har fått fra Postnord kundeservice. Hvis du ønsker å beholde varen mot prisavslag istedenfor å få tilsendt en ny vare, vennligst informer om dette i samme epost

Smartkargo / Widerøe Skade:


Ta kontakt med oss på epost innen 4 timer etter mottak: post@mimmis.no. Ta med sendingsnummeret og ordrenummeret ditt. Hvisdu ønsker å beholde varen mot prisavslag istedenfor å få tilsendt en ny vare, vennligst informer om dette i samme epost

OBS. Ikke pakk ut eller begynn å bruke produktet du har fått tilsendt før saken er avklart.

Bring Express Skade:


Dersom skaden oppdages mens Brings sjåfør er tilstede, sier du i fra til sjåføren som vil ta bilde av skaden og registrere skaden på sin håndterminal. Ta kontakt med oss på epost innen 4 timer etter mottak: post@mimmis.no. Ta med sendingsnummeret og ordrenummeret ditt. Hvis du ønsker å beholde varen mot prisavslag istedenfor å få tilsendt en ny vare, vennligst informer om dette i samme epost



OBS. Ikke pakk ut eller begynn å bruke produktet du har fått tilsendt før saken er avklart.

Jeg har bestilt varer fra dere, men jeg har ombestemt meg og vil bytte til en annen modell eller farge. ?

Gå til Min konto - Ordre. Dersom ordren har status "venter", vil vi gjøre vårt beste for å endre din bestilling. Ta kontakt med oss på Messenger Chat.
Hvis varen allerede er sendt, må du benytte deg av vår 30 dagers åpent kjøp og fri returfrakt ved bytte. Du kan da bestille den varen du vil bytte til på vår nettside, og returnere den forrige, ved å benytte returetikett fra retursiden vår. Det er fri retur ved bytte innen 30 dager, men vi gjør oppmerksom på at dersom du bestiller for mindre enn kr 1499 må du betale frakt.

Hva er leveringstiden hos dere på Mimmis.no?

Varer som er merket med "På lager" sendes samme dag dersom du legger inn en prioritert bestilling før kl 13, ellers vil den sendes dagen etter. Vi bruker Postnord, SmartKargo by Widerøe og Bring Express for å levere deg varen, og fremføringstiden er fra ca 0 til 5 virkedager. Vi anbefaler å velge Express dersom det er tilgjengelig. Pakken blir da levert hjem på døren din.
Varer som er merket med "Bestillingsvare" er ikke på lager nå. Dersom det haster er det ikke lurt å bestille en slik vare, men du kan ta kontakt med oss på Messenger Chat for en estimert leveringstid.

Jeg har bestilt Bestillingsvare. Hva er leveringstiden?

Varer som er merket med "Bestillingsvare" er ikke på lager. Under Ordredetaljer for din ordre vil du hele tiden se oppdatert informasjon om leveringstid. Vi vil gjøre vårt beste for å levere varen så hurtig som mulig..
Dersom du trenger mer informasjon kan ta kontakt med oss på Messenger Chat for en estimert leveringstid. Her vil du også kunne få hjelp med å bytte til en annen vare som vi kanskje har på lager og kan sende med en gang?

Jeg har bestilt noen varer som er på lager, og noen som er bestillingsvare. Kan dere sende meg det dere har på lager med en gang?

Ja, vil tilbyr gratis delsending. Gå til Ordredetaljer og klikk på knappen som heter "delsend". Dersom du ikke finner frem, kan du ta kontakt med oss på Messenger Chat og be om delsending. Husk å informere oss om ditt ordrenummer!

Personvern og miljø

Hva er deres personvernpolicy?

Vi tar ditt personvern på alvor, og behandler dine personopplysninger i henhold til gjeldende lover og regler. Vi bruker dine personopplysninger kun til å håndtere din bestilling, kommunisere med deg og tilby deg relevante tilbud og nyheter. Vi deler ikke dine personopplysninger med noen tredjeparter uten ditt samtykke. Du kan lese mer om vår personvernpolicy her: Personvern

Hva er deres miljøpolicy?

Vi bryr oss om miljøet, og gjør vårt beste for å redusere vårt økologiske fotavtrykk. Vi har derfor valgt å ta med et sitat fra Svanemerket i våre kjerneverdier: "Redd verden - litt hver dag".

Vi velger miljøvennlige produkter og leverandører så langt det er mulig, og vi resirkulerer alt avfall som kan resirkuleres. Vi resirkulerer emballasje, og ved behov for ny emballasje er det valgt fra en kortreist miljøvennlig emballasje leverandør. Våre fraktmetoder er så miljøvennlig som mulig når vi sender varene til deg. Mimmis klimakompenserer også CO2-kvoter.

Fra våre verdier:
Vi foretrekker at produktene er økologisk sertifisert, produsert med fornybare ressurser på en bærekraftig måte!
Vi krever at sengetekstiler er sertifisert
Vi selger ingen artikler som inneholder BPA, Formaldehyd, kreftfremkallende stoffer og andre potensielt hormonforstyrrende stoffer.

Kundeservice

Selger dere gavekort?

Vi har gavekort som du kan kjøpe og gi til noen du vil glede. Gavekortene kan brukes på alle varer i vår nettbutikk og i vår fysiske butikk i Sandefjord. Du velger beløp selv, og kan legge til en personlig hilsen til mottakeren. Gavekortene sendes på e-post til direkte til mottakeren - og dersom du vil printe det ut og gi det personlig, så skriver du bare inn din egen epostadresse. Du kan kjøpe gavekort hos Mimmis.no her.

Har dere en kundeklubb?

Ved å registrere deg i vår giveaway, spin2win eller bruke en av våre rabattkoder blir du med i vår kundeklubb, som gir deg fordeler når du handler hos oss. Vi tilbyr eksklusive rabatter og tilbud, konkurranser, og nyhetsbrev med inspirasjon og tips. Det er gratis å bli medlem i vår kundeklubb.

Hva er deres åpningstider?

Vår nettbutikk er åpen 24 timer i døgnet, 7 dager i uken. Du kan bestille når som helst på dagen eller natten, og så sender vi deg varen så raskt som mulig. Hvis du vil hente varen på vårt Pick Up Point i Larvik, så er åpningstiden der hverdager 9-15.

Hvor lang garanti og reklamasjonsrett er det på produktene deres?

Vi følger Forbrukerkjøpsloven og gir deg minimum 2 års reklamasjonsrett på alle varer, og opp til 5 år dersom det er ment at et produkt skal vare vesentlig lenger.
Hvis du oppdager en mangel eller feil på varen, må du sende en reklamasjon innen rimelig tid etter at du oppdaget eller burde oppdaget feilen. Vi vil da vurdere om varen skal repareres, byttes eller refunderes.
Vi gjør oppmerksom på at det i følge elektronikkbransjen ikke er garanti/reklamasjonstid på oppladbare batterier som blir dårligere over tid, og at det kun er 2 års garanti på babycall / video / baby monitor.
Det er ingen garanti på slitedeler, slik som dekk, hjul, slanger, ventiler, bremser, dempere og ledd

På de fleste produkter er det også en garantitid som normalt er mellom 1 til 5 år. Enkelte produkter har livstidsgaranti. Vilkår kan gjelde.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Hos oss har du 365+1 dagers åpent kjøp, på de fleste varer. Du må da returnere varen i samme stand som du mottok den, med originalemballasje og merkelapper. For å lese mer om returvilkår og bestille en retur, gå til vår Returside

Kan jeg hente varen selv i deres butikk?

Nei, men du kan velge å hente varen selv på vårt Pick Up Point som er på Ringdalveien 24, 3270 Larvik. Da slipper du å betale fraktgebyr, og du kan få varen raskere. Du vil motta en SMS når varen er klar for henting. Robotene har tatt over lageret vårt, så du må vente til du har fått hentemelding!

Kan jeg legge til eller fjerne varer fra min bestilling?

Hvis du ønsker å legge til varer i din bestilling må du sende en ny bestilling på disse varene. Dersom du må betale frakt, så kontakt oss på Messenger Chat så slår vi sammen bestillingene og fjerner frakten
. Dersom du vil fjerne varer fra din bestilling: Gå til Min konto - Ordre. Dersom ordren har status "venter", så vil vi gjøre vårt beste for å endre din bestilling før den sendes. Ta kontakt med oss på Messenger Chat.
Hvis bestillingen allerede er sendt, må du benytte deg av angreretten og returnere de varene du ikke ønsker.

Hva er fraktkostnaden for bestillinger under 1499 kr?

For bestillinger under 1499 kr vil det normalt bli lagt til et fraktgebyr som beregnes når du kommer til kassen. Dette er normalt kr 79.- Du kan også velge hjemlevering eller ekspresslevering i enkelte områder mot et ekstra gebyr.

Har dere prisgaranti?

Ja, vi har prisgaranti på hele vårt produktsortiment, som gjelder både før - under - og etter gjennomført kjøp. (Fra bestillingstidspunktet til og med den 14 dagen etter bestilling).
Hvis du finner samme vare billigere et annet sted så bare legg inn din bestilling og kontakt oss på Messenger Chat så endrer vi prisen på din ordre.
Prisgaranti kan ikke kombineres med bruk av rabattkode

Hvordan kan jeg betale for min bestilling?

Vi samarbeider med Klarna for å tilby deg fleksible og enkle betalingsmåter, som faktura og kortbetaling, slik at du kan handle det du vil ha, når du vil ha det. Les mer her

Hvordan kan jeg spore min bestilling?

Når vi sender din bestilling, vil du motta en e-post med sporingsnummer og lenke vår sporingsside. Der kan du følge med på hvor pakken din befinner seg og når den er klar for henting på ditt nærmeste utleveringssted, evt når den kommer hjem til deg.

Hva gjør jeg hvis jeg mottar en feil vare?

Hvis du mottar en feil vare, må du kontakte oss så snart som mulig på e-post . Vi vil beklage ulempen og ordne med sending av korrekt vare og en etikett for fri returfrakt.

Hvordan bruker jeg en rabattkode?

Hvis du har en rabattkode så aktiverer du denne ved å gå til Handlekurv- og klikke "Jeg har kupong". Skriv inn koden i feltet "Rabattkode". Rabatten vil da bli trukket fra. Vi gjør oppmerksom på at enkelte produkter er unntatt bruk av rabattkoder, og at du bare kan bare bruke én rabattkode per bestilling. Rabattkoder kan ikke kombineres med prisgaranti.

Hvordan kontakter jeg kundeservice?

Du kan kontakte vår kundeservice på e-post post@mimmis.no eller å Messenger Chat. Vi svarer normalt på e-post innen 24 timer på hverdager.

Hva er deres telefonnummer?

Vi tilbyr for øyeblikket ikke support via telefon. Ta gjerne kontakt via Messenger Chat.

Fant du ikke det du lurte på?

Ta gjerne kontakt med oss på Facebook Messenger eller e-post